maandag 3 mei 2021

Dag van het naakt tuinieren

De internationale dag van het naakt tuinieren is in 2005 voor het eerst georganiseerd door de Amerikaanse nudistenorganisatie Body Freedom Collaborative (BFC), gesponsord door de American Association for Nude Recreation (AANR) en is daar gekoppeld aan de landelijke naturistenbeweging. De oprichters willen dat deze dag beleefd wordt als "luchtig" en van politiek verstoken.

Maar  niet voor ons de dag van het naakt tuinieren! Wij vertonen ons alleen naakt in de slaapkamer, kleedkamers en douche. Bovendien was het zaterdag 1 mei 2021 veel te koud om naakt onze tuin in te gaan. Wij gingen, omdat het eindelijk weer mocht na gedeeltelijke beëindiging van de lockdown als gevolg van corona, nieuwe schoenen kopen in Apeldoorn. Ik had in mijn twee paar gympen als gaten in mijn zolen. Op naar de Decathlon.

Daar slaagde wij wonderwel, mijn lief en ik allebei een paar nieuwe schoenen, nieuwe sokken, twee truien voor mijn lief en voor mijn zoon scoorden wij nog een voetbalbroekje en kousen. Daarna keken wij ook nog maar even in de Media-Markt, die is er toch naast, want mijn lief had ook nog een nieuw wekkertje nodig... ook gelukt.

Bijna 12 uur en onze boodschappen hadden wij binnen. Deze week mogen wij tussen 12 uur en 18:00 uur eindelijk ook weer terrasjes bezoeken. Dat het maar een graad of 11 is, maakt ons dan niet uit. Bij afslag zuid in Heerde vlak bij de Mac Donalds zit wel een zaakje waar wij even lekker kunnen lunchen. Wij in de auto en mijn lief rijdt ons erheen...

De snelweg af, er onderdoor en naar De Keet van Heerde. Oh, die wordt verbouwd en is gesloten. De Mac vinden wij geen optie. Dan rijden wij maar even door richting Epe. Het centrum van Epe, daar waren wij al lang niet meer geweest!

De eerste zaak waar wij vroegen, vlak bij waar wij onze auto hadden geparkeerd, was al volledig volgeboekt. Niet erg, dan lopen wij even verder. Een kleine promenade door en wij komen uit bij Grand Cafe Cornelis in het voormalige gemeentehuis. Hier was wel plek, maar alleen nog buiten de overkapping. 'Dat risico nemen wij' zei ik. Goh wat is dat fijn, om weer eens op een terrasje te zitten, naar voorbijgangers en de omgeving te kijken en eerst genieten van de koffie, dan de lunch, met iets warms, want het is nog best fris en tot slot nog een koffie... en een goede bediening. Genieten.

Voldaan reden wij vervolgens weer naar huis. Ja het is een heerlijke dag van het naakt tuinieren, maar dan wel met kleren en jas aan op het terras. 's Middags ging ik toch nog, in de trui, een jas was niet meer nodig creatief aan de slag in de tuin.

De zondagmiddag na een hele slechte ADO Den Haag - Feyenoord (3-2) op tv. Na de wedstrijd prutste ik nog even verder met mijn creatieve uitspatting. Het resultaat staat nu in de tuin.


Een paar maanden daarna heb ik het Omhuizen richtingbord nog eens een make over gegeven, zie hier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver