maandag 31 mei 2021

Wolvega, Houdini

 Afgelopen weekend hadden mijn lief en ik weer eens allebei een weekend vrij. Het was tijd om weer eens een familiebezoek af te leggen. Mijn zwager en schoonzus waren dit weekend jarig, maar om corona-redenen werd er nog geen feestje gegeven bij een van hen. Dan maar even op visite bij mijn ouders in Leeuwarden. Mijn zoon had tijd en wilde ook wel mee. Hij reed op de heenweg. Hond ook mee, achterin. Mijn lief had al voor beiden een aardigheidje gekocht. Bij mijn ouders in de straat zit een warme bakker, dus nadat wij uitstapten haalde mijn lief gelijk wat lekkers voor bij de koffie.

Wij hadden het bezoek niet aangekondigd, mijn ouders waren blij verrast. Na twee uurtjes vonden wij het wel tijd om weer terug te gaan. Op de terugweg besloten wij te gaan eten bij Van der Valk in Wolvega. Was een paar jaar geleden ook goed bevallen. 

In Wolvega aangekomen liepen wij buitenom, door het gras en via het strandje naar het terras. Eten is alleen buiten mogelijk, corona he?

Eerst bestelden wij een biertje 2x een 0.0 en een gewone voor mijn zoon. Terug reed hij niet. Onze honden zijn vaak ontstnappingskunstenaars, ware Houdini's. De vorige ook. Op de grasvelden rondom Van der Valk werd gemaaid. Waarom op zaterdagmiddag? Kun je bij een terras in coronatijd toch veel beter op een rustige doordeweekse morgen doen? Affijn onze puberende mechelse herder was al wat gestresst van de op en neer zoemende maairobot. Kwam er ook nog een grote motormaaier 5 meter voor ons zitje maaien. Tot twee keer toe werkt onze hond zich uit zijn tuigje, piepen, blaffen.

Hij vluchtte richting het strandje en mijn zoon en ik probeerde haar weer te pakken en opnieuw aan te lijnen. Ondertussen bemoeide ook een muts van de bediening zich er mee, die en ander deel van het terras bediende: ‘honden horen hier aangelijnd’. ‘Ja weten wij ook wel, wij hebben haar niet los gelaten ze is ontsnapt’.  Overigens had het meisje wat onze tafel bediende wel alle begrip voor de situatie.

de mixed grill, voor de ontsnapping

Mijn mixed grill kwam vandaag op het terras daarom niet zo relaxed binnen, gelukkig was het bord opgewarmd, anders had meer dan de helft van mijn maaltijd koud kunnen opeten. Toen wij alle drie onze maaltijd achter de kiezen hadden rekenden wij maar af. Voor een pilsje achteraf waren wij niet meer in de stemming.

Goede les, waar wij straks met onze hond op het terras gaan zitten. Zij wil geen stressvolle omgeving. Affijn op naar huis en het is mooi weer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver