donderdag 6 mei 2021

Belt-Schutsloot, weekendje!

 Zaterdag 17 juni 2006

Gisteravond WK Voetbal gekeken, Nederland – Ivoorkust 2-1 en onze buren en vaarvrienden aten bij ons Chinees. Dus vanmorgen pas gaan varen.

Hadden wij eerder deze week steeds het idee om weer naar kolk De Streng te varen, vanmorgen dachten wij er anders over. We wilden weer ’s wat verder. Belt-Schutsloot werd het doel. Wij arriveerden kwart voor een bij de Arembergersluis in Zwartsluis.

De 3e lichting na het schaft konden wij erdoor. We besloten ongeveer 1 km van het dorp aan te leggen. Na een biertje zijn mijn dochter (12), zoon (11) en ik even naar het dorp geweest, om een krant, yoghurt en macaroni. Vrij vlot nadat wij drieën terug waren, ging mijn lief lekker koken. Na het eten hebben wij nog lekker even gevoetbald, pionnetjes schieten. Vervolgens nog wat randjes van onze boot geschilderd met Epifanes nr. 1.

Rond 8 uur ’s avonds zitten wij met zijn vieren te yahtzeeën. De radio staat aan en speelt een Grunnings popliedje “strún, strún, strún’.

Zondag 18 juni 2006

Mijn lief schrijft in het logboek:

We liggen weer bij de brug nu ik dit schrijf. Ik stuiter als een gek door een veel te snel varend jacht. Maar goed, over vandaag, heerlijk uitgeslapen allemaal. Daarna ontbijt en later koffie op de kant. Ongeveer kwart over 12 zijn we gaan varen eerst even heerlijk over de Belterwijde bij Belt-Schutsloot, om vervolgens door de sluis bij het Meppelerdiep te gaan. Mijn lief deed de sluis perfect. Nog even en ik hoef niets meer te doen. Ondertussen lekker van de zon genoten. En nu rond 4 uur zijn wij bijna weer thuis. Weer eens lekker lang gevaren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver