vrijdag 30 april 2021

Herman Brood

Zondagmiddag besloot ik weer eens zomaar een stukje te fietsen. Ik moest ook twee brieven posten. De brug over, over het industrieterrein Voorst, want daar staat wel een brievenbus. Ik fiets door de Kamperpoort richting binnenstad van Zwolle. Ondanks, dat de horeca wegens Corona nog niet open was, was het gezellig druk. Ik fietste over het Grote Kerkplein. en daar staat tijdelijk, 'ook dit feestje gaat voorbij' een kunstwerk van Herman Brood door streetartist Donovan Spaanstra  met spuitbussen gemaakt, naar een portretfoto die Eva Depoorter ooit van Brood maakte. 

Herman Brood werd in mijn jeugd wel eens de enige echte Nederlands rock 'n' roll artiest genoemd. Ik ben best bij veel concerten geweest. Helaas was Herman Brood & his Wild Romance daar nooit bij. Maar ik volgde hem wel. De muziek van Herman Brood luister(de) ik nog best veel, eigenlijk al vanaf de tijd, dat ie doorbrak in 1978 met Saturday Night. Vroeger had ik ook wel singles en cd's met zijn muziek, maar verkocht... nu luister ik hem nog wel op Spotify. Het was ook schrikken, toen ik op 11 juli 2001 op mijn werk hoorde, dat ie van het Hilton in Amsterdam was gesprongen. Ik had het er even met een collega over, die achter mij stond, toen dit op de radio werd verteld, maar op hem, zo'n 10 jaar ouder dan mij, maakte dit nieuws duidelijk minder indruk... Een aantal jaren geleden op het Stratenfestival in Zwolle nog wel eens een coverband gezien, Broot, die Brood heel aardig speelde...

Mijn fietstochtje ging verder, richting stadion, Berkum, dan richting Agnietenberg en via Vecht, Langenholte, Westerveldse Bos weer naar huis. Geen superlange rit, maar het was bijna kwart voor 5, tijd voor Feyenoord - Vitesse op tv, 0-0, niet best, maar met en van mijn zoon wel een heerlijke pizza gegeten, bezorgd door de Plataan.

een lekkere pizza van De Plataan

Herman Brood & his Wild Romance is te vinden en te beluisteren op Spotify afspeellijst Radio Omhuizen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver