zondag 29 maart 2020

Myron Bolitar


Ik lees best veel thrillers en politieverhalen. Een serie waar ik al geregeld een exemplaar van heb gekocht is Myron Bolitar geschreven door de Amerikaanse auteur Harlan Coben.
Meestal lees ik dit soort boeken onderweg van en naar mijn werk in de trein.

De laatste die ik vorige maand uit heb gelezen is Laatste Kans*.

Myron Bolitar is een serie rond sportmakelaar en speurder Myron Bolitar en zijn beste vriend Windsor 'Win' Horne Lockwood III. Myron was eens een zeer talentvol basketballer uit New Jersey, die door een zware knieblessure zijn basketball-loopbaan in rook op zag gaan.

*In Laatste Kans doet zijn vaders hartaanval Myron beseffen dat zijn ouders niet onsterfelijk zijn. En Emily, die ooit zijn grote liefde was, neemt contact met hem op, met de mededeling dat haar dertienjarige zoon Jeremy doodziek is en zo snel mogelijk een beenmergtransplantatie moet ondergaan. Myron wil niets meer met Emily te maken hebben. Dus wil hij ook die ene passende donor die Jeremy zou kunnen redden en die spoorloos is verdwenen, niet voor haar zoeken. Totdat hij hoort dat Jeremy zijn eigen zoon is. Dan gaat hij eropuit, op zoek naar een man die een eeuwigheid geleden in het niets lijkt te zijn opgelost. Wat hij op het spoor komt is een machtige familie die vastbesloten is de kaken stijf op elkaar te houden.



De Myron Bolitar serie:
1. Vals spel - Deal breaker
2. Tegenwerking - Drop shot
3. Vermist - Fade away → Gelezen
4. Ontwricht - Back spin
5. Schijnbeweging - One false move → Gelezen
6. Schaduwleven - The final detail → Gelezen
7. Laatste kans - Darkest fear → Gelezen
8. Eens beloofd - Promise me
9. Verloren - Long lost
10. Levenslijn - Live wire
11. Naar huis - Home

Ook van Harlan Coben, maar geen Myron Bolitar:
Spoorloos – Gone for good → gelezen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver