zaterdag 4 januari 2020

Oud en Nieuw

1 januari 2020

Zes dagen na 1e kerstdag is het oudjaar en een dag later nieuwjaar, vaak duiden wij het aan in een begrip: Oud en Nieuw.

Vroeger in Leeuwarden als jong volwassene in de 80-ger jaren ging ik op oudjaar 's middags de stad in tot een uur of zeven 's avonds. Daarna ging ik even de oliebollen, die mijn moeder gebakken had naar mijn opoe en opa brengen, dan zat ik nog een paar uurtjes thuis en vervolgens ging ik na middernacht naar het feest in de Frieslandhal, of naar een verjaardagsfeest van een vriend van mij, die op oudjaar jarig was. Met vuurwerk had ik niks.

Nu decennia later op de grens van 2019 en 2020 is ons oudejaarsfeest wel geëvolueerd en heeft het zich verplaatst door onze verschillende woonplaatsen. Via Huis ter Heide met collega's van mijn vrouw en, Amersfoort met vrienden en in de 90-er jaren in Harderwijk met de kinderen en kindervuurwerk in de tuin. In de jaren nul vaak buiten met buren bij het vuur, maar de laatste jaren weer gewoon binnen.

's ochtends op de Ossenberg


Afgelopen dinsdag even met zijn vieren met de honden naar het bos in Heerde,  's middags waren door ons drieën (dochter was bij ons logeren met kat en hond) de oliebollen al gebakken en 's middags nog even een soort van sporten op de Wii  en 's avonds een komische film Bon Bini Holland met vrouw en dochter gezien op Netflix, kun je ondertussen lekker doorkletsen zonder wat te missen en van de tv hoeven wij het niet te hebben op zo'n avond. Mijn zoon heeft wel wat met vuurwerk en was vanaf de middag al bij vrienden inclusief een deel van de oliebollen.

Om twaalf uur gaven wij elkaar een kus, de bubbeltjeswijn was niet te hachelen en spoelden wij weg, dus na de fles wel lekker rosé maar aan het bier. Via You Tube leuke videoclips casten naar de tv en lekker dansen! 

Het was mistig en om half drie kwam onze zoon al thuis, hebben wij het feestje met zijn vieren nog een uur verlengd en daarna lekker koese!

Gelukkig nieuwjaar.


's nachts dansen op onder andere:

Fireball van Pitbull

Happy Together van Leningrad Cowboys

I'm Too Sexy van Right Said Fred

En veel meer! Ook te beluisteren op Spotify: Radio Omhuizen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver