zondag 19 januari 2020

Hewson - Poppenhuis


Eind vorig jaar was ik in de ramsj bij het Kruidvat even verderop weer op zoek naar een spannend boek om te lezen. Ik had zin in een spannend boek, de keus viel op Poppenhuis van David Hewson.

Dit boek, dat zich grotendeels in Amsterdam afspeelt is geschreven door een Brit. Dat zou je niet zeggen in de wijze waarop de typisch Nederlandse karakters als politieman Pieter Vos, en de  uit Dokkum afkomstige rechercheur in opleiding Laura Bakker, Amsterdamse crimineel Theo Jansen en anderen worden uitgewerkt.

Ik heb dit boek in een paar keer uitgelezen, fijn boek. Ook leuk is, dat het zich grotendeels afspeelt in het centrum Amsterdam, plekken als Rijksmuseum,  Chinese buurt, Jordaan, enzovoort hebben voor mij weinig geheimen.

Gisteren was ik weer even op zoek naar een vervolg, alleen Het derde zusje deel drie uit de Nederlandse reeks van de Britse schrijver Hewson lag er nog, maar nog verder afgeprijsd. Dat wordt weer lekker lezen.

Ook dit derde deel, over twee zusjes van een drieling uit Volendam, die op hun tiende waren veroordeeld voor de moord op hun familie en een bandlid van de 'Cupids', dat zich behalve in Amsterdam voor een groot deel in Marken, Waterland en Volendam afpeelt was weer hardstikke leuk en had ik in een paar treinritten uit.

Ook in april 2020 heb ik weer een thriller van David Hewson gelezen. Deze keer een bewerking van het scenario van een tv-serie The  Killing 2 (Forbrydelsen 2) over de Deense inspecteur Sarah Lund, waarvan het scenario is geschreven door de Deen Søren Sveistrup.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver