vrijdag 3 januari 2020

Oostknollendam, Spijkerboor en weer Purmerend


20-7-2009 Met boot, hond, man, vrouw, zoon, dochter op vakantie
Vanmorgen waren wij vroeg op bij de Verkade in Zaandam

Om 8 uur ’s morgens liepen mijn vrouw, hond en ik al naar de Dirk en Lidl. Beide kinderen sliepen nog. Wij ontbijten verse harde puntjes, lekkere vleeswaren, eitje en zo, boot vaarklaar maken en kwart voor 10 voeren wij al weg uit Zaandam. De kinderen werden toen wakker en gingen ontbijten, al gauw hadden wij de afstandjes van de vorige twee etappes naar Zaandijk en Wormerveer afgelegd en voeren wij in een iets andere route terug naar Purmerend.
Bij Oostknollendam gingen wij door het vaartje naar Spijkerboor en daar het kanaal naar Purmerend en rond half een kwamen wij daar aan. Gelijk door de sluis. Mijn zoon lekker te skaten, wij met de hond. Later op verzoek van de sluiswachter overgestoken naar de andere zijde (binnenstadskant), verder een prima plekje.
Mijn zoon en ik zijn nog even naar de Kwantum om plamuur geweest en nog om wat te drinken en mijn zoon is nog weer eens wezen skaten. Omdat wij vandaag eens echt geluncht hadden aten wij pas rond 7 uur, bloemkool en kipkluifjes. De plamuur had mijn vrouw al even op het gangboord, het leek ons wat droog spul. Hopelijk blijft het er goed op zitten.. en vanavond?
Weer lekker een pilsje en dan morgen naar Amsterdam-Noord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver