vrijdag 10 januari 2020

Scharsterbrug, rustig plekje


Onze vaarvakanties in Nederland

Met zijn 4 + hond + boot op vakantie

Na gistermiddag vanaf de Langweerder Wielen hier naar toe gevaren.

Passantenhaven Scharsterbrug

30-7-2010 Ik schrijf

Vanmorgen werden wij wakker in het rustige haventje van Scharsterbrug. Even lezen en dan samen maar weer eens trimmen. Langs het paadje en het fietspad samen, helaas dezelfde weg weer terug. Daarna (en na het ontbijt) gingen de meiden naar Joure voor boodschappen enzo. Ze hebben zelfs een kratje van ‘mijn’ pils meegenomen.

Ik hield mij ondertussen bezig met de huishoudelijke zaken, als water, wasje, wc, olie- en koelvloeistof enzo en mijn zoon met de hond. Daarna koffie drinken en richting Echtenerbrug.

Rustig zonnig weer. Wij waren er ook zomaar.  Tjeukemeer schuin overgestoken. Mooi plekje in jachthaven De Meerkoet. Vanmiddag eerst lekker de boel open in de boot en lekker wat gedreuteld. Mijn zoon computeren, mijn dochter cakejes bakken met walnoot en appels, mijn vrouw lezen, ik cryptogrammetje en lezen. ’s Avonds lekker even gegeten in de snackbar in het buurdorp Delfstrahuizen over de brug en nog even daar in de alles-in-een-winkel geweest. Hier hadden onze dochter en zoon mooie cadeautjes voor ons gekocht, een Fries kwartet en een Fries kaartspel, gelijk beiden gespeeld, lol!

De volgende dag gingen wij in de loop van de dag een klein eindje verder, naar Nijetrijne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver