dinsdag 28 mei 2019

Zeewolde, weekendje varen



Het was 2004, in de vrije tijd gingen wij meestal lekker met zijn vieren met onze boot eropuit, vanaf onze ligplaats in die tijd 'Flevostrand' Biddinghuizen.

11 Juni 20 graden, 196 liter in de tank* en windkracht 4.

De motor deed het vandaag weer prima. We zij om 6 uur na water te hebben getankt, naar het L'tje gevaren. Het heet inmiddels Wij-land en is nu ook betaald afmeren.
's Avonds nog gebadmintond en gevoetbald. Helaas schoot mijn zoon van 9 de bal in het water.

Gelukkig toen onze twee kinderen in bed lagen, waren twee jongens die het gezien hadden aan het spelenvaren en zij brachten de bal weer terug. Onze zoon helemaal blij natuurlijk.

's Nachts onweer wind en regen.

12 Juni 17 graden, 185 liter in de tank en windkracht 4/5

Ik werd zaterdagochtend wakker met een teek in mijn rechterarm, deze tussen twee nagels met de hand verwijderd.

Na een heerlijk ontbijtje met in de koekenpan geroosterd brood zijn wij naar Spakenburg gevaren. Daar hebben wij bij de Super De Boer boodschappen gedaan en lekker de zaterdagmarkt over geweest. Toen zijn wij toch maar weer teruggevaren naar de Zegge bij Zeewolde. In verband met het  vele zand zijn wij aan een steigertje gaan liggen.

's Avonds was het buiïg. Ik heb de kinderen voorgelezen uit Dolfi en Wolfi. Laatste ronde over het eiland hebben wij nog lekker even gevoetbald. De vleugel van onze boot heb ik nog even bijgewerkt met blauwe lak. Ja onderhoud houd je altijd.

't Ligt lekker met zo nu en dan een buitje. In de boot is het voor geen spat koud, we zitten nog steeds in onze korte broek. Rond 11 uur 's avonds luisteren wij onder het genot van een biertje naar een lokale geheime zender.

Zondag 13 juni 18 graden, 180 liter in de tank en windkracht 4, 's ochtends bewolkt, 's middags zonnig.

Half 9 werden wij wakker van rondrennende kinderen over de steiger. Na 't ontbijt voeren wij onder de Flevolandse dijk langs inclusief een rondje de Biezen naar de Kluut. De zon begon te schijnen.
Mijn dochter had alweer een boek uitgelezen. Mijn zoon, vrouw en ik speelden een potje voetbal op de Pokémon-vlakte. Waarom wij het veldje zo gedoopt hadden ???

Terug op het Flevostrand later ben ik nog een uurtje gaan hardlopen in het Harderbos en het Broekbos. Straks douchen en de maaltijd van vandaag: kippensoep. Heerlijk!

Maandag 14 juni, weer thuis en aan het werk.
Later die week bracht ik voor het eerst sinds hele lange tijd een bezoek aan de huisarts. Op de plek van de tekenbeet ontstond of bleef toch een rode vlek zichtbaar. Dit betekent voor mij een antibiotica kuur van twee weken en twee weken geen drank. De 0.0 biertjes waren toen nog niet populair, dat werd dus twee weken fris en water. Nou ja, zo'n punt is dat ook niet. De Lymeziekte wil je toch ook niet.



*onze dieseltank, wij hadden nog geen meter op onze dieseltank en hielden daarom ook nog een soort van administratie bij van hoeveel liter wij ongeveer in de tank hadden. Achteraf bleek gelukkig, dat wij dit altijd heel ruim inschatten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver