zaterdag 11 mei 2019

Landeck, toch een hotel

Een weekje Tirol

In april waren mijn zoon, vrouw en ik heerlijk een weekje naar de Alpen, onze dochter paste in haar flat op onze hond, was die ook op vakantie.

Na een heerlijke eerste volledige Alpendag die wij hadden doorgebracht in Füssen en omgeving, kochten wij vlak voor de grensovergang een sticker, om in Oostenrijk de snelweg op te mogen en gingen wij de grens over. In Schwangau hadden wij al een hotelletje gezocht op Trivago. Wij hadden geen creditcard, boeken ging daarom niet direct in dat hotelletje in Lermoos.

Dat was Lermoos, maar weer verder dus.

Mijn zoon nam het stuur van mijn vrouw weer over en reed ons door de bergen deels langs de rivier de Inn naar het kleine stadje Landeck in het westen van Tirol. Wij werden netjes ontvangen bij de receptioniste die wij eerder hadden gebeld en gingen naar onze kamer. Kon nog net een biertje op het balkon voor het te koud werd en ons avondeten was wat wij in de supermarkt van Schwangau hadden gekocht, 's middags op de Tegelberg hadden wij immers onze warme hap al gehad.

Na zo'n volle dag volstond een kuiertje door de stad en 's avonds merkten wij, via een appje van onze dochter dat de Notre Dame in Parijs in de brand stond. Tsjee, zo'n monument. Mijn vrouw en ik zijn daar nog geweest op het eiland in de Seine. De tv maar even aangezet.

Daarna lekker slapen, want morgen gaan wij nog wat verder naar het zuiden: Sterzing Italië.

De naamgever van ons hotel, slot Schrofenstein

De Inn achter het hotel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver