zondag 6 mei 2018

Rondje Apeldoorns Kanaal - Veluwe fietsen

Ik vond het zaterdagmiddag 5 mei 2018 te warm om te gaan hardlopen, mijn vrouw moest werken, het Bevrijdingsfestival slaan wij dan maar een keer over. Mijn sportfiets stond al weer een tijdje ongebruikt in de schuur. Weet je, ik ga lekker een uurtje of twee fietsen langs het Apeldoorns Kanaal en door de bossen weer terug. Het was heerlijk weer en niet eens extreem druk op deze voor veel mensen een vrije zaterdag. De route voerde langs Spoolde, over de IJsselbrug, langs de Gelderse Dijk naar Hattem, de ophaalbrug over en langs het Jaagpad van het Apeldoorns Kanaal.

Een leuk onverhard paadje met steenslag, aan het einde van het jaagpad weer over de weg langs het kanaal. Genieten van het uitzicht onderweg. Tussen Hattem en Wapenveld paarden in de wei tegen de achtergrond van een heuvel, ik denk zo eerder een rivierduin, dan een stuwwal op deze plek, maar een mooi gezicht.



Na  Euroma in Wapenveld ging ik de brug over en naar de weg, nog even de weg volgen langs Wapenveld Noord en uiteindelijk bij de Molenweg rechtsaf.
De bossen in en op een gegeven moment rechtsaf richting Leemkule.

Bij de Leemkule een stukje het vakantiepark over, langs het kinderboerderijtje...

.... Daarna over Landgoed Molencaten weer  naar beneden richting Hattem,


Langs het centrum van Hattem, weer richting Zwolle...


Weer de IJsselbrug over de Spoolderenkweg en langs een gezellig klinkend Kings Dance fietste ik weer naar huis, ik had anderhalf รก 2 uur heerlijk gefietst en genoten van de omgeving.


Meer over en vanuit Wapenveld staat in onderstaande stukjes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver