woensdag 13 april 2022

Volleybal

 Volleybal is een sport waar praktisch elke Nederlander vanaf het moment dat ie naar de middelbare school gaat mee in aanraking komt. Ik dus ook. Leraren lichamelijke oefening hebben schijnbaar een zwak voor volleybal en de meeste gymnastiekzalen op scholen lenen zich er ook prima voor.

Op de mavo kwam ik dus voor het eerst in aanraking met volleybal en buiten schooltijden hield ik mij toch vooral bezig met voetballen, als het op sporten aankwam. Toch heb ik buiten mijn schooltijd ook nog wel eens gevolleybald, wedstrijdjes op de camping, ik kan mij nog in een gekostumeerd team op It Soal in Workum herinneren, maar ik heb ook in mijn militaire diensttijd nog eens een officieel toernooi gevolleybald.

Op een mooie dag in juni 1987 gingen wij met een bus vol sporters in ons militaire dagelijkse tenue van de kazerne in Steenwijk naar Middelburg. Daar lunchten wij eerst in de oude OCMA kazerne in het centrum van de stad, om vervolgens naar de sporthal buiten het centrum te lopen.

De leider van ons team was een fanatieke beroepsmilitair. Die kon er niet goed tegen, dat wij de eerste twee wedstrijden verloren. Deze onderofficier haakte af. Vervolgens speelden wij, zes dienstplichtigen onze derde en laatste poulewedstrijd. Deze wonnen wij met gemak.

Een leuk potje, maar 1 gewonnen en 2 verloren betekende wel, dat wij niet door waren naar de volgende ronde. Konden wij mooi nog even het centrum van Middelburg in voor wij weer met de bus naar onze kazerne terug gingen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver