vrijdag 1 april 2022

Middelburg, verjaardagstaart

 Midweekje Zeeland deel 10, 23 maart 2022 <- deel 9

In Veere waren wij gauw klaar en wij reden naar de Zeeuwse hoofdstad Middelburg. De auto parkeerden wij op de Dam en wij gingen de stad in. Middelburg in WO II zwaar gebombardeerd, dat is aan de leeftijd van veel weer opgebouwde huizen in het centrum wel te zien, maar toch alles is in de zelfde stijl teruggebouwd en is ook nog veel moois uit het verleden te zien.

de Lange Jan

Voorbeelden daarvan zijn het stadhuis en de Abdij met de Abdijtoren de Lange Jan, die na de oorlog weer helemaal opgebouwd is. Maar mijn lief is jarig vandaag. Tijd voor koffie en gebak!


Die bestelden wij op het terras van ijssalon Ciao. Koffie, gebak, een mini-ijsje en een likeurtje met slagroom, heerlijk! Na deze pauze deden wij een rondje door het centrum. Het was warm voor de tijd van het jaar. Mijn lief ging in een modezaak op zoek naar 2 zomerse jurkjes. Zij slaagde. Nu moest ik maar een korte broek. Die had ik niet ingepakt. In de eerste winkel vond ik er geen. Geen zin in meer winkelen. Dus wij gingen maar naar Oostkapelle terug. 

In Oostkapelle aangekomen, knipte ik de pijpen van de spijkerbroek die ik aan had, er zaten toch al twee gaatjes onderin de rechter broekspijp en zocht ons terras op in korte broek om te lunchen.
Naar de supermarkt waren wij nog niet geweest, het restaurant naast het park waar wij zouden eten was dicht, dus nog maar even naar de supermarkt in Oostkapelle. Wij kochten hier o.a. een paar joekels van schnitzels, mijn lief een mini strandstoeltje en wij kochten een Zeeuws likeurtje, zat in een mooi kruikje maar mierzoet.

Het werd avond.


Rond zeven uur liet ik nog even de hond uit, zie ik in de bosrand vanaf de dorpsrand weer de damherten, prachtig. Trokken zich niets van ons aan en bleven mooi zitten voor de foto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver