vrijdag 22 januari 2021

Vogelaars

Gisteren ging ik aan het aan het einde van de werkdag even een blok om met onze hond. Ik liep eerst door het park langs huis en daarna langs de paden langs de sloot richting het volgende park. Onderweg genoot ik vooral van de watervogels, waterhoentjes, meerkoeten, wilde eenden, een knobbelzwaan, Canadese ganzen en ja, een tijdje niet gezien, maar er waren vandaag ook weer kuifeendjes. Leuk hoe ze soms beurtelings, soms bijna tegelijk onderduiken en dan weer boven komen en verder dobberen.

Dan kom ik in Stadshagen en daar staat een bijzonder menssoort: de vogelaar, 4 stuks maar liefst, mannen (het zijn eigenlijk altijd mannen) met verrekijkers en camera's met joekels van telelenzen. Staan door de joekels van kijkers te kijken naar weet ik veel wat voor vogeltje, ergens heel ver weg met het blote oog niet te zien, terwijl recht voor hun ook allerlei moois aan vogels te zien is met het blote oog, maar de soorten die ik net allemaal noemde, zijn voor de vogelaar natuurlijk veel te gewoon. Zij zijn alleen geïnteresseerd in het voor Nederland zeer bijzondere snoeshaantje, dat bijna onzichtbaar 200 meter verderop zit.


vogelaars, donderdag 21 januari 2021



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver