dinsdag 26 januari 2021

Avondklok

Wij zitten al 10 maanden in de coronacrisis en afgelopen zaterdag werd onze vrijheid weer iets meer beperkt: de avondklok gaat in vanaf 21:00 uur tot 04:30 en dit elke dat tot minimaal 9 februari.
Persoonlijk was ik eerst geen voorstander, maar er is voor gekozen, wij leven in een democratisch land, dus vooruit maar. Ik houd mij eraan.


Eerder zaterdag waren mijn lief en ik naar Leeuwarden geweest, mijn lief ging even op visite bij mijn moeder en ik ging op visite bij mijn vader die eerder vorige week in het ziekenhuis is opgenomen. Sowieso niet, maar nu helemaal is het geen pretje om in een ziekenhuis te liggen, net als privé mag ook daar maar een keer per dag een persoon op visite komen.

Weer thuis aan het begin van de avond vanzelfsprekend eerst even eten. Daarna de hond er nog even uit en dan, je kan toch niet weg de tv aan. Afgelopen week wat programma's niet gezien, die konden wij vanavond mooi even terugkijken.

Op een gegeven moment hadden wij alles wat de moeite waard was gezien, tijd voor een rosétje.
Muziekje erbij en het wordt later. Het nieuws op de eerste avond met spertijd ook niet meer gevolgd.

Het wordt kwart over een in de nacht, het laatste biertje is op en ik laat de hond even uit. Dat mag gelukkig nog. Dat was genieten. Geen wind, geen bewolking, een duidelijk zichtbare maan en stil! Stil!! Zo stil had ik het hier in Nederland nog nooit meegemaakt. Ik hoorde geen verkeer op de A28, geen verkeer over de Voorsterbrug. Goh is er een avondklok en ik geniet ervan. 

Het is toch vrede en het is voor de gezondheid van ons allemaal, dus niet te vergelijken met een avondklok in oorlogstijd.

Toen de zondag het nieuws over de rellen in Urk op zaterdagavond en op diverse plaatsen als Eindhoven en Amsterdam op zondag tot mij kwam, was dat toch wel een afknapper. Zo triest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver