woensdag 6 januari 2021

Bryan Ferry live in Ahoy

 23 november 1988

Ik woonde ruim een half jaar in Benoordenhout in Den Haag en Bryan Ferry geeft vandaag een concert in Ahoy in Rotterdam. Mijn maat waarmee ik wel vaker naar concerten ging en ik hadden kaarten. Hij zou bij mij slapen en wij gaan er met de trein vanaf mijn woning naar toe. Begin van de avond de trein naar Rotterdam CS genomen en vervolgens de metro naar Ahoy. Wij waren mooi op tijd.

Het voorprogramma begon Londonbeat, een close harmony zingende popgroep die dat jaar in Nederland doorbrak met het nummer There's a Beat Going On... Verder niet helemaal mijn ding.

Vervolgens de hoofdact Bryan Ferry. Ik was wel bekend met de muziek van Roxy Music, waarvan hij ook veel nummers deed en zijn solo-nummers. In het verleden al veel opgenomen op cassettebandjes en ik had sinds dit jaar ook een verzamel cd met nummers van Roxy Music en Bryan Ferry. Het concert was goed en klopte. Bryan Ferry is niet een man die met zijn nummers uit de bocht vliegt, met andere woorden, het was allemaal wel erg braaf. Maar toch een leuk concert.

Na het concert nog even stappen. Eerst even in het centrum van Rotterdam. Later namen wij de trein naar Delft. Daar belanden wij nog in een studentenkroeg waar wij wat biertjes namen. Sigaren rokende en zo nu en dan ongein zingende gingen wij later weer richting station. Ik ben geen roker. Ik kon er de andere dag dus nog lekker even van poepen. Hier namen wij niet de trein maar de tram naar Den Haag.

Weer een gedenkwaardige avond.

Muziek van Bryan Ferry, Roxy Music en Londonbeat is te vinden op Spotify afspeellijst Radio Omhuizen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver