maandag 9 november 2020

Naar Parkpop

Zondag 29 juni 1986 was een heel leuke vakantiedag.

Ik zat al een paar weken op de camping in Workum, waar ik ook mijn vakantiewerk had toen ik op 29 juni 1986 met de trein naar het Parkpop festival in Den Haag ging met een maat van de camping. Den Haag kenden wij nog niet goed. Wij startten lopend richting Zuiderpark, maar al gauw stapten wij in een tram richting Zuiderpark. Heen en ook terug was die stampvol. Wij hebben er op twee podia Tröckener Kecks (gedeeltelijk), Kissing the Pink, I’ve Got The Bullets (gedeeltelijk), Ten Ten, Bangles (gedeeltelijk), The Frankie Miller Band, en Madness gezien.

Ja bij de Bangles liepen wij weg, omdat van het podium ernaast een veel beter geluid kwam toen Frankie Miller begon, dat werd toch wel een heel goed concert. Madness had ik altijd al eens willen zien en was ook heel leuk. Op de terugweg haalden wij nog een vette hap bij een Mac.

Het was mooi weer, in de trein verwisselden wij onze korte weer voor een lange broek en terug naar Leeuwarden kreeg ik van het station nog een lift op de fiets van ene Petra die met een vriendin ook in de trein zat.

Links bij de artiesten naar Spotify afspeellijst Radio Omhuizen, waarop deze artiesten ook te beluisteren zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver