donderdag 27 juni 2019

The Kik

Vorige week wilde mijn vrouw mij verwennen en dat was gelukt. Zij had voor ons beiden kaartjes besteld voor The Kik. Ze speelden 22 juni in het Bostheater in Ommen met orkest de liedjes van de tweede en derde elpee van Boudewijn de Groot uit de zestiger jaren. The Kik hun eigen Nederlandstalige popmuziek is ook erg gebaseerd op zestiger jaren pop. Dus dat is hun wel toevertrouwd.


Wij pakten om zeven uur de wagen en reden van Zwolle naar Ommen Rond half acht reden wij daar het spoor over en dan rechtsaf de Besthmener berg op. Na een kilometertje of zo op de camping werd ons een parkeerplaats gewezen. Daarna kuierden wij nog iets verder de berg op en kwamen wij bij een prachtig groen openlucht theater. Tussen de dixies en plaskruisen door naar de 'arena', maar daar eerst nog wat muntjes kopen in het tentje bovenaan. Niet duur. Twee euro het stuk. Contactloos betalen. Duurde even. De mevrouw achter de kassa. Tsja wij zitten hier boven op een berg he? :)
Een radlertje 0.0 halen, want wij zijn niet op de fiets vanavond. en nog mooi een plekje bovenin gevonden.

Half 9 begon het concert met de liedjes van de elpee 'Voor de Overlevenden'. Best leuk, maar minder alles was wel wat beschaafde en belegener, dan wij gewend zijn. Toen kwam Land van Maas en Waal. Dat vind ik een briljant nummer, briljante tekst. Het publiek, dat over het algemeen zelfs ouder dan ik was begon te klappen. Ik kreeg beelden op mijn netvlies van de 70-ger jaren, dat ik als kind van 9 bij mijn ouders thuis 'Op Losse Groeven' met Chiel Montagne zat te kijken. Verdronken Vlinder het nummer daarna was ook al zo 'n kanjer. Na de pauze en twee Radlers 0.0 verder, speelde The Kik en orkest de volgende elpee van Boudewijn de Groot in deze prachtige omgeving. Trouwens soms kwamen de zangvogels nog wel boven de muziek uit. Over het algemeen vond ik dit toch iets minder, misschien al wat teveel van hetzelfde gehoord. Ondertussen begon het wat te schemeren en de vleermuizen vlogen al boven en door het theater. Als laatste nummer het bekende Prikkebeen. Net als op het origineel van Boudewijn de Groot, kwam ook hier Elly (van Rikkert) Nieman hier de vrouwenstem zingen. Omdat haar stem inmiddels een octaaf of twee was gezakt werd zij bijgestaan door een jongere dorpsgenote. Ze deden allebei hun best zal ik maar zeggen.

Onder de tonen van de toegift (nog eens Land van Maas en Waal) zochten wij de wagen weer op.
Toch een geweldige avond. Voor herhaling vatbaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver