maandag 8 februari 2021

Sneeuw

De nacht van 6 op 7 februari 2021 begon het te sneeuwen en nu 8 februari sneeuwt het nog steeds. Er liggen inmiddels door de stevige wind van gisteren hier en daar behoorlijke sneeuwduinen in onze omgeving. Door er tegenaan gewaaide sneeuw, was de dijk vlak bij ons huis vanmorgen, zomaar een meter of 2 breder geworden.

Jaren geleden, dat wij zoveel sneeuw hebben gezien in Nederland. Code rood. Gisteren toen mijn lief uit het werk kwam, zijn mijn zoon en ik haar tegemoet gelopen, omdat ze met de auto een kilometer van huis vastzat in een sneeuwduin. Zulke situaties heb ik in Nederland sinds 1979 niet meer meegemaakt. Toen ik vanwege de sneeuw een week vrij heb gehad van school. Toen nog geen lessen thuis via Teams.

De foto's van de ochtendwandeling tonen nog geen extreme hoeveelheden sneeuw. Later op de dag werd het steeds meer. Ik heb de indruk, dat de meeste mensen er net als ik wel van genoten. Veel ouders met jonge kinderen en sleetjes op pad. Van taluds en andere hellingen afglijdend.

De andere ochtend (8 feb) een foto van voor ik ga werken, is goed te zien hoeveel sneeuw er inmiddels gevallen is. Nu om 5 uur 's middags, sneeuwt het nog steeds een beetje. 
Frankhuis

Twistvlietpark

Onze hond geniet ervan

Huismussen in onze pindabar

door sneeuw verbrede dijk 8-2-2021

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver