zaterdag 1 december 2018

Oudegaaster Brekken, 2 dagen tussen het riet

Onze vaarvakanties in Nederland

20 juli 2008
Wij waren met  zijn vieren op vakantie met onze boot in Friesland. Het was niet het allermooiste weer. Wij waren al een nacht extra in Heeg gebleven, het was best wel ruig op het Heeger meer. Daarna richting Gaastmeer en voor Workum noordwaarts naar de Oudegaaster Brekken bij Oudega.

Wij hadden een heerlijk rustig plekje aan een steiger in de luwte van een flinke rietkraag. Twee dagen alleen wat stroom op de accu. Affijn de tv met dvd draait daar ook op, dus de kinderen klaagden niet.
Het was 2008, dus nog een klein beeldbuis tv'tje. Veel gebeurde er niet, maar ik vond het prima. Met de fietsen gingen twee van ons via het fietspad dat wel te bereiken was vlot naar Workum. Hier konden wij boodschappen doen, mijn zoon en ik gingen nog eens naar It Soal op visite naar mijn ouders in de caravan en nog moesten wij een keer naar Workum, omdat de gasfles leeg was.

Twee dagen, 's avonds 'Nu wij er toch zijn' op tv in Zweden met Eddy Zoëy en 2 x per uur kwam er een rood witte trein van Arriva voorbij, 1 naar Stavoren en 1 naar Leeuwarden. Best rustgevend, best vakantie, maar vooral mijn dochter van toen 14 was blij, dat wij weer verder voeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver