woensdag 4 mei 2022

Verhuizen

 Wij vormen een gezin van vier personen, een vader, een moeder, een dochter en een zoon. Toen zij kinderen waren, woonden wij met zijn allen en 1 of meer huisdieren in 1 huis.

Die tijd is niet meer. Onze dochter is ruim 4 jaar geleden al op haar zelf gegaan een eindje verderop in een nieuwe flat. Eindelijk, hij heeft lang op de wachtlijst gestaan, kopen wilde in deze tijd niet lukken, maar 22 april kreeg onze zoon, dan ook de sleutels van zijn flat, een ruim appartement uit de vijftiger jaren in een portiekflat.

Verhuizen is altijd een heel werk, maar ook een mooie en spannende tijd. Zodra hij de sleutel kreeg, ik had een vrije dag ben ik ook begonnen met witten. Mijn lief, zijn moeder was ook druk met schilderwerk. De eerste dag in het nieuwe huis vloog om. Op het laatst nog maar wat eten van de Burger King en dan terug naar ons huis.

De andere dag, zaterdag waren mijn zoon, mijn dochter en een maat van mijn zoon al druk met het leggen van laminaat in op een na alle vertrekken. Ik heb ondertussen de laatste ruimtes gewit op een na. De kamer, die nog niet gedaan was, was de kamer waar wij in de eerste periode alle spullen opsloegen. Mijn lief maakte die dag naast al haar andere werkzaamheden een heerlijke pan macaroni voor alle klussers, op het enige kookpitje, dat er was.


Ondertussen werd er van alles gekocht, geleverd, of leveringen uitgesteld. Op doordeweekse dagen ook gewoon ons werk. Maar woensdag, Koningsdag hadden mijn zoon en ik vrij. Hij had een mooi Ford Transit busje gehuurd en wij gingen verhuizen, zijn spullen van ons huis naar zijn huis, nog naar IKEA en Jysk om wat spullen, een grote kast van Jysk en inmiddels was mijn lief die 's morgens moest werken ook weer aangesloten.

Onderweg in ons busje zagen wij mensen van het station in oranje outfits naar de Wythmener plas lopen voor Kingdance. Toen het busje weer ingeleverd was, hebben wij met zijn drieën de kast nog in elkaar gezet. Weer een lekker simpel bereid maal gegeten. Mijn lief en ik konden weer naar huis. Mijn zoon heeft nu ook zijn eigen stek. 

Donderdags werkte ik in het huis van mijn zoon, want er zouden spullen worden geleverd. Geen goede track en trace, achteraf had ik ook thuis kunnen werken. De eerste levering was pas 's avonds, toen ik weer thuis was. Voor het weekend had mijn zoon nog het laminaat gelegd in de laatste kamer en vrijdag na het werk heb ik deze nog gewit.

Zaterdags zijn wij nog naar Hoogeveen geweest voor een wasmachine van BCC en mijn lief had met hem daarna nog een vaatwasser gekocht in Zwolle Zuid. Het wordt er nu aardig compleet.



Wij hebben nu wat ze noemen een empty nest, maar wij hebben daar afgelopen zondag wel van genoten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver