vrijdag 28 oktober 2022

Cloppenburg, C&A

Midweek Dwergter Sand, deel 4


Wij hadden de Teuffelsteine bekeken en reden vervolgens via Vrees, Peheim en Molbergen naar Cloppenburg. Dit is een hernieuwde kennismaking met dit stadje, want in 2016 met onze eerste campervakantie overnachtten wij hier ook aan de rand van het stadscentrum.

Wij parkeerden de wagen vlakbij de rotonde bij de Hagenstrasze. Wij liepen daarna eerst maar eens even een rondje door het kleine ronde stadspark aan de rand van het centrum waarin een grote oude villa staat waarin nu een rechtbank zit. Kan de hond nog even zijn behoefte doen.

Wij liepen over de parkeerplaats met de camperstandplaatsen die wij nog kenden van ons vorig bezoek. Nu stonden er geen campers. Wij kwamen in het centrum. Een wandelwinkelstraat met redelijk veel winkels, maar geen mooie oude panden en nauwelijks horeca. Mijn lief bezocht de meeste winkels terwijl ik buiten met de hond wachtte.


Mijn schat keek o.a. in de C&A op zoek naar een nieuwe winterjas die zij niet vond. Ja een C&A, geen Peek en Cloppenburg en Cloppenburg. Ze stond erop dat ik zelf even in de New Yorker ging kijken, of daar niks voor mij was. Ik als een speer die winkel in uit.... Ik vind het niks winkelen, terwijl zij buiten staat. Zij er nog even in en kwam met 2 mooie nieuwe shirts voor mij eruit. Ondertussen had onze hond ook nog even gespeeld met de hond van een straatmuzikant.

Door naar het eind van de winkelstraat en daarna winkelde mijn lief zich weer terug naar het begin van de winkelstraat, ondertussen geen leuk zaak vinden voor een bak koffie en een plas. Zes jaar eerder hebben wij bij een bakkertje wel heerlijk aardbeiengebak gegeten, maar wij wilden een 'echt' café of restaurant.

Rond half 2 gingen wij weer terug naar het huisje. Daar lekker koffie gedronken en geluncht. Tegen vieren dachten wij, 'wij kunnen ook best even samen in Molbergen kijken, de hond kan best een uurtje alleen in dit riante huisje'. Wij rijden naar het dorp en kijken in de Kik waar mijn lief een nieuwe badjas en ik een houthakkershemd koop en we schaffen voor de leuk nog een wereldbollamp aan. Ook de Postenbörse (een kruising tussen Action en Welkoop) bezochten wij, waar in het kader van de Oktoberfesten de lederhosen en dirndeljurken in het schap lagen en tenslotte nog langs de Edeka, voor b(r)oodschappen en rosé.


De woensdagavond samen was gezellig, aan rummikub kwamen wij weer niet toe.

Tijd om op bed te gaan, morgen naar de Molberger Dose.

In deel 5!




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver