donderdag 4 augustus 2022

Markelo, luxe

Zwerftocht 2022 deel 35, 8 juli 2022 (bezocht zie tripadvisor

Terug naar vorige deel 

Met tussenstops in Wierden (boodschappen) en Rijssen (koffie met gebak) doorkruisen wij Twente om vandaag rond half twee te arriveren op Vakantiepark Buitencentrum Hessenheem in Markelo.

Hessenheem is een groot complex aan de rand van Markelo vlak bij het openluchttheater en zwembad met veel vakantiewoningen in een bosrijk park. Er zijn ook een aantal camperplekken onder de bomen en alle faciliteiten, die je voor als camperaar nodig hebt.

In een Fins chalet is het sanitairgebouw met hierin een aantal badkamers met douche, toilet en wastafels, luxe en schoon, dat heb ik zelfs in hotels zelden gezien en dit alles voor een bedrag van (2 personen, hond, camper en stroom) van  €18,00. Dat is geen geld dachten wij.

Op een gegeven moment zaten wij lekker relaxt met een wijntje voor de tent. Een buurman en buurvrouw-camperaar waren teruggekomen van hun fietstocht en hij scharrelde wat bij zijn camper rond. Op een gegeven moment komt de beste man naar ons toe en zegt met een Utrechts accent, 'zeg mag ik vragen, wat jullie voor een overnachting hebben betaald? 'Jawel' zei ik 18 euro. 'Oh ik 17', ja maar wij hebben ook een hond. Begint ie ineens, ja op mijn camperapp staat 15 euro en ik moet ineens 17 betalen.... Tsja zeg ik, ja wij kijken vooral waar plek voor ons is en hoeveel wij moeten betalen zien wij dan wel weer.

In de regel valt wat je als camperaar betaalt aan stageld t.o.v. kampeerders met caravan, of tent best wel mee. Maar... wat een krentenkakkers heb je er tussen.


Morgen gaan wij een ritje door de Achterhoek maken, Wi-j goat noar Winterswiek.

Zwerftocht 2022 deel 36, 9 juli 2022

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver