vrijdag 19 januari 2018

Utrecht, Storm

De avond voor de 18e was code oranje voorspeld in het westen van Nederland, nog geen rood dus. Die avond zei mijn vrouw al, zul je morgen niet gewoon thuis werken? Nee, zei ik het valt allemaal wel mee en ik kijk morgen voor vertrek de treinenloop nog wel even na.

De andere dag vertrok ik mooi op tijd uit Zwolle. Ik had al op de reisplanner gekeken. Er was een aangepaste dienstregeling, maar op het traject Zwolle - Utrecht was alles normaal. 'Uitgerust' en op tijd kwam ik op mijn werk aan. Ik ging aan het werk. Er waren minder collega's dan normaal. Ik had wel een mail met een negatief reisadvies voor vandaag gemist.

Om 11 uur was het al aan het stormen, orkaankracht. Wij kregen het teken. Mensen ga maar naar huis, over 20 minuten vertrekt vanuit Utrecht geen enkele trein meer. Uitloggen, jas aan en naar het perron. Ik was al te laat, de treinenloop in heel het land was al tot stilstand gekomen.

Weer terug naar het werk. Dan maar lekker op kantoor doorwerken, want over een paar uurtjes is de storm voorbij, de treinenloop hervat en kunnen wij toch gewoon naar huis? Lekker de dag volgemaakt.

Het werd kwart voor vijf. Op de NS Reisplanner zag ik gedurende de dag, dat de eerst vertrekkende trein steeds een uurtje vooruit werd geschoven. Ik zei tegen mijn collega's 'fijne avond, ik ga eerst ergens wat eten en dan zie ik wel, wanneer ik naar huis kan'.

Eerst heb ik lekker pasta (penne, bolognesesaus, wat kaas en rucula erover) gegeten op het station bij Julia's. Tegen kwart over vijf moest ik toch maar 's kijken hoe ik hier weg kan komen.... dl2



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver