zondag 16 februari 2020

Deventer, vandaag 7 jaar geleden


Zaterdag 16 februari 2013

Vandaag mochten wij van de KNVB niet naar 't voetballen, in uitslapen na een hele week 6 uur 's morgens op ben ik geen kei, dus van morgen maar even met mijn dames mee naar Deventer, de heenweg zijn wij vanuit Zwolle de mooie route langs de IJssel gereden, in Deventer even winkelen (niet veel gekocht), en een bakje koffie drinken in de Sjampetter en daarna maar weer naar huis voor een lui en relaxed middagje samen met mijn lieverd  met een afhaalchineesje aan het eind.
Leuk dagje.

7 jaar later is het weer heel anders, maar toch ook leuk.

Zondag 16 februari 2020 is heel anders. Mijn jongste dame woont inmiddels ruim 2 jaar op zich zelf en mijn vrouw is dit weekend aan het werk 2 vroege diensten. Een groot deel van deze tijd ben ik naast de gebruikelijke weekendwerkzaamheden bezig op de vliering. Delen hebben nog nooit een echte vloer gehad. Vorig weekend hadden wij al vloerplanken ingeslagen voor het eerst kwart. Die dag hadden wij nog een oud vies wandje gesloopt met kranten er tegen aan uit 1964. Later afgelopen week heeft mijn lief een begin gemaakt met het leggen van het eerst stuk vloer. Gisteren en vandaag heb ik het eerst kwart voltooid. Er lopen daar leidingen naar de CV-ketel, die ik vervolgens weer mooi heb vastgezet (eerst zaten ze tegen het vieze wandje. Verder nog het begin gemaakt met een nieuwe geaard stopcontact aan deze zijde van de vliering. De draad door de vloer getrokken, later moet ik hem nog verbinden aan het net.

Affijn het begin van deze verbouwing is er.
Een heel andere 16 februari dan 7 jaar geleden, maar dit geeft ook veel voldoening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver