dinsdag 24 mei 2022

Tafeltennis

 Als kind vierden wij met ons gezin altijd 3 x Sinterklaas, bij mijn opoe en opa van mijn vaders' kant, bij mijn opoe en opa van mijn moeders' kant en met ons eigen gezin, bestaande uit 5 personen, pa + ma + zus + broer en ikzelf.

Op zaterdagmiddag 2 december 1978 vierden wij Sinterklaas bij de grootouders van mijn moeders' kant. Hier was het altijd het drukst met ooms, tantes, neven, nichten en onze 'ouwe' opoe. Die middag kreeg ik op Sinterklaas onder andere een tafeltennisset met net, batjes en balletjes, batjes van best wel goede kwaliteit. Vele jaren later heb ik die nog steeds.

Thuis ging geregeld het kleed van tafel en werd de tafel uitgeschoven, zodat wij in de achterkamer konden tafeltennissen. Rond mijn 17e nam ik een van de batjes vaak mee naar school en gingen wij na schooltijd, met 3 of 4 jongens nog een uurtje tafeltennissen in de kantine.

Later kreeg is een vriendin en later vrouw, waar ik ook mee tafeltenniste, zij deed het op een gegeven moment zelfs nog een tijdje bij een vereniging in Harderwijk, ik niet. Maar ook op vakantie gingen de tafeltennisspullen vaak mee, en werd meestal buiten op van die betonnen tafels gespeeld...

... de telling loopt bij ons in tegenstelling tot de huidige officiële regels nog steeds tot 21.


Tafeltennissen in Langweer 2010






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver