zaterdag 31 juli 2021

Malmö, Øresundsbron

 

Campervakantie naar Zweden op Tripadvisor

Deel 4 maandag 12 juli 2021

Wat vooraf ging (deel 2) Korsør en deel 3 Sprogø vuurtoren

Maandag is nog maar onze derde vakantiedag en wij waren dus weer vroeg wakker. Na douche hond uitlaten, waarbij ik nog langs een aardige attractie, die betere tijden heeft gekend Korsør Miniby (miniatuur Korsør) liep, toch wel aardig gemaakt en ontbijt weer verder. Eerst reden wij langs de plaatselijke Aldi. Ik liet hier onze hond nog eens uit en mijn zoon en mijn lief, deden boodschappen. Ik stond nog even te wachten en heb nog een praatje gemaakt met een Deen, die onze Mechelaar zo mooi vond.

Weer rijden. Eerst veel saaie snelweg over het eiland Seeland, dan door de buitenwijken van Kopenhagen en langs de luchthaven Kastrup op het eiland Amager en dan de tweede grote tolbrug in onze vakantie. Met eerst een stuk tunnel. De Sontbrug of  Øresundsbron (het eerste deel van de naam is Deens het tweede deel Zweeds) is net zo imposant als de Grote Beltbrug, toch vind ik de Grote Beltbrug mooier.



Onze zoon had gelukkig inmiddels zijn negatieve testuitslag binnen, mijn lief en ik waren op tijd ingeënt. Maar bij de douane aan de kant van Malmö was dat niet nodig, de aardige beambte hoefde slechts onze ID's te zien en toen mochten wij door. Wij draaiden de snelweg af, gingen tanken, hond uitlaten en een kop koffie drinken. Wij maakten nog even een praatje met een Fries stel, dat toevallig met de camper naast ons op de parkeerplaats stond. Onze afkomst schept toch vaak ook nog wel een band. Na de koffie reden  wij eerst helemaal naar het zuiden van Zweden, Trelleborg, om van daaruit vanaf morgen noordwaarts te gaan.

Sontbrug

Vanmiddag dus in Trelleborg deel 5.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver