vrijdag 19 februari 2021

Wommels, tussenstop

 Onze vaarvakanties in Nederland


Vakantie, vele jaren geleden 9 augustus 2005 , onze kinderen waren 10 en 11

Rond kwart over 11 gaan varen vanuit Welsrijp. Op een gegeven moment was er een verplichte pauze in Wommels, maar die was overigens zeer aangenaam. Wij hebben de boodschappen in de Jumbo gedaan en rondgesnuffeld in de Top Toys.

Alles was hier in het dorp al in gereedheid gebracht voor de bekende Freule kaatspartij die woensdag 10 augustus zou plaatsvinden.

Wij hebben hier in Wommels ook nog even een heerlijke douche genomen en daarna verder gevaren naar Bolsward.

In Bolsward moest de bruggewipper van brug naar brug op het brommertje voor hij ons door kon laten. Al snel vonden wij een prachtig plekje vlak bij het stadscentrum. Gauw nog wat gewinkeld, mijn lief vond een mooie broek voor mijn zoon voor maar €4,-.  We hebben een goed gevulde soep gegeten en later nog heerlijke koffie gedronken en namen ons voor, om ook nog even met zijn vieren naar Bloemkamp* te gaan.

Dat hebben wij later ook nog gedaan. Bij Ame op visite. Ame was ‘net geopereerd’, want zij lag in bed, maar het was goed gegaan, want ze had geen pijn. Onze zoon gaf ze trouwens de naam van haar broer.
Later toen mijn zoon een ik wat aan het voetballen waren op het pleintje naast Sonnema berenburg, kwamen onze zwager/broer en schoonzus ook nog op visite. Mijn zwager had net een klusje in het nabijgelegen Makkum gehad van zijn werk en mijn schoonzus had lekkere droge worsten mee.


*woonzorgcentrum in Bolsward

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver