maandag 8 februari 2021

Spoolde, hoog water

Afgelopen zaterdag was het hoog water in de grote Nederlandse rivieren, een regelmatig terugkerend fenomeen. Mijn lief moest naar het werk voor 7 uur, maar ik heb in het weekend vrij van betaald werk, door corona was er op voetbalgebied vandaag ook niks te doen, dus ik dacht ik sta op mijn normale tijd op en wandel na het ontbijt fijn even met de hond richting IJssel.

Terwijl het nog licht aan het worden was ging ik op pad. Voor half 9 was ik er al en ik was niet eens de eerste. Ik liep naar het hek dat normaal gewoon op het pad in de uiterwaard staat, maar nu op een pier. Bij het havenlicht kun je helemaal niet meer komen. De grauwe ganzen gingen voor de naderende aangelijnde jonge hond tocht maar even te water en ik maakte wat foto’s en een filmpje.

Op de terugweg naar de winterdijk kwam ik de volgende wandelaar, ook met een jonge hond al weer tegen, konden die twee mooi even spelen. Heen was ik langs  het Zwolle-IJsselkanaal gelopen, nu wandelde ik over de Spooldersluisbrug en liep via de Blaloweg en over de Frakhuisbrug weer terug naar huis. Het zou die dag, want wat moeten de mensen anders in hun vrije 'corana-tijd' best druk worden langs de IJssel.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver