maandag 26 oktober 2020

Bad Segeberg, telefoon stuk

 Met de camper naar de Harz, 9e dag samen met onze pup op vakantie, 6 oktober 

Dinsdag 6 oktober begon met wat beter weer dan de maandag. Voor ons ontbijt waren wij al even naar de Netto supermarkt vlakbij geweest om broodjes. Na het ontbijt deed mijn lief er nog wat boodschappen. Ondertussen ging ik nog even met onze pup het park in aan de overkant van de weg voor een boodschap. Vervolgens verlieten wij Wismar. Verderop in de stad vonden wij nog een groot camperpark met genoeg vrije gratis plekken, maar wij hadden het verder prima zo vlak bij de havens.

Een goed uur rijden en wij waren in Bad Segeberg, best wel een leuk stadje. Ze hebben daar iets met Karl May, die helemaal niet uit dit deel van Duitsland kwam en een groot openluchttheater een natuurlijk meer en een bijzondere puist vlak bij het centrum van de stad de meer dan 90 meter hoge Kalkberg. Wij belandden op de camperplaats Kalkbergblick tegenover de jeugdherberg. 

aan de Tegelbergersee

Het eerste wat wij hier deden was weer een wandelingetje. Wij deden dit door het groen bij de Tegelbergersee vlakbij. Na de eerste wandeling hier hadden wij zin in wat lekkers. Pannenkoeken!


Wij hadden van huis al zo'n flesje beslag en stroop meegenomen. Meel even schudden in het flesje, bijvullen met water, weer een minuutje schudden en toen hebben wij er heerlijke pannenkoeken van gebakken. Was een succes!


Na de lunch gingen wij de stad in langs het stroompje omhoog was het maar een paar honderd meter naar het centrum. Sinds Wernigerode voor het eerst weer eens een centrum met een leuke winkelstraat, aangekleed met mooie bloembakken en aan Karl May gerelateerde taferelen. In het achterhoofd had ik, dat ik vandaag ook op zijn minst nog die berg op wilde. Mijn lief liep rechtstreeks op de Kik af en was daar een hele tijd binnen. Ze kocht ook weer wat leuke kleding en toen ze weer buiten kwam, was onze hond enthousiast, over haar en een andere hond vlakbij, trekken en mijn telefoon viel uit mijn handen, want wat doe je als je anno 2020 een kwartier moet wachten? Op de grond, grote krassen op het scherm, telefoon stuk. Balen. Gelukkig kon ik hem gedurende de vakantie nog gebruiken.

Wij gingen de winkelstraat nog even verder bekijken en ondertussen gaf ik aan dat ik wel graag even die Kalkberg op wilde. Ik kreeg mijn zin, gelukkig. Als je de tijd neemt kun je er ook nog naar een museum en een soort van vleermuizengrot, maar wij met onze hond bleven buiten en gingen deels via de uitgehouwen trappen richting top.


Halverwege omhoog zagen wij onze camper al staan op onze camperplek. Ik ging met ons hondje door tot de top. Mijn lief vond een 10 á 15 meter onder de top al hoog genoeg.

Top van de kalkberg


Bovenop de kalkberg heb je een mooi overzicht over het openluchttheater, de stad, het meer en het omliggende licht glooiende landschap. Tevreden met deze mooie dag ondanks de stukkene telefoon, gingen wij weer naar beneden en terug naar de camper. 's Avonds nog Yatzee gespeeld, want wij doen vaak een spelletje op vakantie en na de laatste uitlaatronde is het weer bedtijd.


's Morgens hebben wij nog eens een wandeling langs het meer gemaakt. Water afgevoerd, water getankt en de inhoud van de wc geleegd. Vevolgens vervolgen wij onze reis met een winkelstop in Bad Bremstedt richting Glückstadt waar wij het Elbeveer naar Wischhafen zouden nemen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver