woensdag 7 juni 2023

Schiphol, vlieguren

  Onze reis naar de Verenigde Staten van Amerika

Heel veel vlieguren heb ik in mijn leven niet gemaakt. Ik heb vooral over land, met trein, auto of fiets gereisd, over met een boot over zee of binnenwateren. Slechts een vakantie hebben wij samen het vliegtuig gepakt. Daarna hield mijn lief niet meer van vliegen, ach en onderweg zie je ook niets, dus wat maakt het uit.

Onze eerste en enige vliegvakantie was in juni en juli 1992, onze huwelijksreis. In 3 1/2e week bezochten wij twee plekken in de VS en de omgeving daar. Daar waren vijf vluchten voor nodig.

Wij stijgen op vanaf Schiphol

's Ochtends stegen wij met TWA op vanaf Schiphol, waar wij al heel vroeg met de trein vanaf Amersfoort naar toe waren gegaan. Wij waren onderweg naar John F. Kennedy Airport in New York.

Na anderhalve week New Jersey vlogen wij vanaf JFK verder naar het zuidwesten naar Albuquerque International Sunport waar wij in een onweersbui landden.

Ook in New Mexico verbleven wij ruim anderhalve week, toen vlogen wij met tussenstops in Saint Louis Lambert International Airport en JFK New York in een etmaal weer terug naar Amsterdam Airport Schiphol.

Dat is mijn hele ervaring met vliegen ;)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver