vrijdag 1 oktober 2021

Zuurkool stamppot

 1 Oktober 2021

De R is weer in de maand. Niet dat ik mij er wat van aan trek. Stamppot is altijd wel lekker. Tsja wij zijn niet zo van de liflafjes, meer van de gestampte pot. Stimpstamp, boerenkool, of zuurkoolstamppot, heerlijk!

Mijn lief is vandaag jaloers, zij moet vanmiddag en vanavond werken en mijn zoon en ik eten alweer stamppot. Zuurkool deze keer.

Ontbijtspekjes langzaam uitbakken, een kilo geschilde aardappelen en een pakje zuurkool koken. Afgieten, stamp alles met de spekjes en wat echter boter door elkaar. Lekker!

En in de jus liggen twee spekburgers voor erbij!

Ach en er blijft genoeg over voor in de vriezer voor een volgende late dienst van mijn lief.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver