maandag 8 januari 2018

Giethoorn, gesleept



Zondag 18 augustus 2013

Na het ontbijt de boot starten ging dus niet. Paar keer proberen, wat nu?
De monteur bellen in Woudsend.... Geen gehoor.
Op zoek in de Wateralmanak, die wij aan boord hadden naar een monteur in de buurt.
Wij vonden gehoor bij een monteur in Kuinre. Deze man kwam met zijn zoon naar Ossenzijl, om onze startmotor aan de praat te krijgen. Hij was 'volslank' en kon moeilijk manoeuvreren via het voor hem te smalle luik naar ons motorruim. Dus wij hebben ter plekke een extra luik aan de kant van de starmotor (stuurboord) erbij gezaagd. Echter onze startmotor kreeg ook deze man niet aan de praat.

Wij betaalden hem en toen moesten mijn zoon en ik op zoek naar een andere oplossing..
Een oplossing is er natuurlijk altijd. Vrienden van ons hadden, dat weekend een ander schip gekocht in Leeuwarden; een oude vissersboot uit de 30-ger jaren. Zij waren nog in Friesland, maar onderweg naar huis, zouden zij ons een sleepje geven.

Vrij gauw was al duidelijk, dat wij in het weekend niet meer met de boot thuis zouden komen. Mijn vrouw gebeld, die zou na haar werk mijn zoon weer van ons schip halen en ik zou alleen achter blijven. Dan kan mijn zoon op maandag gewoon naar school. Ik neem de maandag een vrije dag op.

Geregeld!

Laat in de middag kwamen onze vrienden met hun 'nieuwe' schip. Uiteindelijk bleef ik aan boord en ging op sleeptouw richting Giethoorn. Verder zouden wij in het weekend niet komen. De bruggen gaan 's avonds niet meer open. De vriendin en de dochter van de vriend werden ook van het schip gehaald en werden met de auto naar huis gebracht. Blijven de vriend en ik alleen achter met twee schepen. 's Avonds na een bakje in de vissersboot elk weer aan boord van het eigen schip.

Maandag 19 augustus 2013

's Ochtends kwam met zijn scooter nog een vriend naar Giethoorn en met zijn drieën onder het genot van een zak pepernoten (want die lijken wel steeds vroeger in de herfst in de winkels te komen) en onze boot langszij voeren wij op maandag weer richting Zwolle.

Ons vaarseizoen is voorbij en 's winters werd onze startmotor door weer een andere monteur op prima wijze vervangen, maar da's weer een ander verhaal....

De discusssie met de oorspronkelijke monteur bloedde na een paar telefoontjes en mailtjes dood.
De rest van de rekening hebben wij in elk geval nooit meer betaald.

Meer over en vanuit Giethoorn staat in onderstaande stukjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver