dinsdag 8 september 2020

Biddinghuizen, meetstoel

30-7-2011 Met zijn vieren met onze boot op vakantie (pa + ma, 2 pubers en een hond) 
bewolkt 16 graden



Als meestal, vanmorgen werden wij al behoorlijk vroeg wakker in Almere  en alweer niet van de zon. Eerst weer lekker gelezen en daarna na half 10 ontbijten. Onze dochter en zoon zijn na het ontbijt even naar Almere Stad gefietst. Wij zijn even met de hond gaan wandelen in het bos. Toen onze kinderen weer terug waren uit de stad, zijn wij nog naar de stad gefietst om boodschappen te doen in de Albert Heijn.



Tegen tweeën zijn wij gaan varen. Het plan was een kleine 2 uur te gaan varen naar een mooi steigertje. Het eerste uur kwamen wij er genoeg tegen. Daarna een hele tijd niks.  Ook aanlegplaatsen die wel op de vaarkaart stonden, stelden in het echt niets (meer) voor. Uiteindelijk was er een steiger een paar kilometer voor Biddinghuizen waar nog plek was, bij meetstoel U99. Het was al tegen vijven. Even gekletst op de kant en toen lekker gegeten. Mijn lief had sla gemaakt, ik had ondertussen aardappels en cordon bleu gebakken. 
 


Mijn lief had onderweg nog een ijsvogeltje gezien, ik een purperreiger, mijn zoon,lief en ik ook nog een zilverreiger langs de kant. De Hoge Vaart heeft wel een paar leuke stukken, maar is over het algemeen wat eentonig. Nu zitten wij allemaal wat te lezen in de boot.

Morgen naar Ketelhaven.

Meer over en vanuit Biddinghuizen staat in onderstaande stukjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver