vrijdag 6 april 2018

weer eens naar Claw Boys Claw

In  het najaar van 1984 had ik hun eerste LP Shocking Shades of Claw Boys Claw al gekocht, een album dat voor een habbekrats in een paar uur was opgenomen, heerlijke garage rock met o.a. de nummers Shake It On The Rocks, en een cover van het nummer Venus van Shocking Blue. Ik had ze in die jaren ook  twee keer live gezien, een keer Leeuwarden in een combinatieconcert met de Boegies en op het festival Sneek Wave. Later ook nog een andere CD van hun aangeschaft en alles wat ik daarna van hun hoorde was ook goed.

Een paar maanden terug vernam ik al, dat zij in maart in Zwolle zouden spelen. Toen vorige week bleek, dat wij beiden de zaterdag en de zondag vrij zouden hebben, beslisten wij gelijk kaartjes kopen en er naar toe. De fiets gepakt, naar Hedon, naar binnen, beneden nog het voorprogramma van Le Garage, daarna van bovenaf de hoofdact gezien. Peter te Bos en gitarist John Cameron zijn nog waren nog steeds top!

Na een optreden van een kleine twee uur met als laatste het Iggy Pop nummer  Now I Wanna Be Your Dog en nog een paar biertjes gingen wij weer blij en tevreden naar huis, waar wij bij onze zoon ook nog een biertje scoorden. Ondertussen stond de zanger Peter te Bos bij de mensen van de verkoopstans in de foyer en ik weet niet of de paaseieren werden gevonden waarvoor als prijs een LP was te winnen.

De dag erop werd weer een topdag.

De Boegies en Claw Boys Claw zijn ook te beluisteren op Spotify afspeellijst Radio Omhuizen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver