maandag 30 oktober 2023

Osterode, inkopen

 Herfsttocht 2023 deel 3, 13 oktober 2023 (bezocht zie tripadvisor

Vervolg van Herfsttocht 2023 deel 2

In 35 minuten reden wij de leuke route van Bad Grund naar Osterode. In de camper zat niet meer de  handgreep om het vuilwater onder de wagen te kunnen openen. Mijn lief zou wel even in de Action kijken om een  waterpomptang.

Zij parkeerde de camper achter de Volksbank im Harz op de parkeerplaats. Mijn lief ging eerst even shoppen. Ik bleef met onze hond achter.

Toen mijn lief weer terug was ging ik mijn rondje door het stadscentrum doen. Ze belde mij nog even, ze wilde een paar nieuwe schoenen erbij. Ik liep de Woolworth in en via Whatsapp overlegden wij even. Zij een paar nieuwe en ik een paar instapsportschoenen, makkelijk voor als je even naar buigen moet voor elk € 15 per stuk, nog een pak cakejes voor bij de koffie en twee blikken bier meegenomen, dat waren mijn boodschappen. Verder een leuk stadje wel dat Osterode am Harz.

In de verte even buiten de stad zag ik de burgruïne Alte Burg op de berg. Voor wij weer vertrokken dronken wij in de camper nog een lekkere kop koffie met een pas gekocht cakeje.

Verderop in Osterode deed mijn lief nog wat inkopen bij de Aldi, terwijl ik een rondje met de hond liep. Daarna kocht ik nog wat rosé bij de Rewe ernaast en...

Rinne passage

Kornmarkt Osterode met op de achtergrond Kirche Sankt Aegidien

...even na enen vertrokken wij weer om via Clausthal-Zellerfeld naar onze bestemming van vandaag te rijden.

Wordt vervolgd in Herfsttocht 2023 deel 4, 13 oktober 2023 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver