woensdag 25 oktober 2023

Bad Grund, Welt Wald Harz

   Herfsttocht 2023 deel 2, 12 oktober 2023 (bezocht zie tripadvisor

Vervolg van Herfsttocht 2023 deel 1

Na de wandeling door Vlotho reden wij over de landstrassen verder richting Harz en na een uurtje reden wij door Hamelen, door het centrum en aan de andere kant van de rivier Weser er weer uit. Aan de rand van de stad bij de Lidl heb ik boodschappen gedaan en vervolgens gingen mijn lief en ik heerlijk even lunchen.

Na het schaft reed mijn lief weer de weg op, richting Bad Grund, door allerlei kleine dorpjes en stadjes waaronder Gandersheim door het Weserbergland richting Harz op deze mooie regenachtige dag.


Kwart voor drie checkten wij in op camping Hübich-Alm im Harz. Het was er vanzelfsprekend niet druk en nog geen half uur nadat wij hadden ingecheckt gingen het beheerderspaar naar huis.


Wij gingen heerlijk wandelen in Welt Wald Harz, dat direct achter deze camping ligt.

Dit is een arboterum, een bos met exotische boomsoorten, al valt dat als je er niet echt op let voor een leek niet op. Al vind ik het wel altijd leuk om tegen de zachte schors van de mammoetboom te stompen. We hebben ook al was het een regenachtige dag genoten van dit bos en de mooie uitzichten, al was onze hond geen fan van het hangbruggetje.




's Morgens deed ik mijn eerste rondje met de hond ook door het Aziatische deel van dit bos en samen hebben mijn lief en ik na het ontbijt nog een wandeling door het Amerikaanse deel van het bos gedaan. Weer moest onze hond over de hangbrug.

Rond 11 uur stapten wij weer in onze camper en reed mijn lief ons richting Osterode voor wat inkopen.


Wordt vervolgd in Herfsttocht 2023 deel 3, 13 oktober 2023 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver