donderdag 2 februari 2023

Roermond, Munsterkerk

 


Afgelopen maandag was ik voor mijn werk even naar Roermond:


Daar nog even geluncht en voor ik verder reisde richting Venlo, had ik nog een 20 minuten over voor ik de trein moest hebben. Ik kon nog net even een rondje door het centrum lopen, waar ik ook over het Munsterplein liep waar de mooie Munsterkerk staat, ook bekend als de helft van de ruiten aas van het kaartspel.


De Munsterkerk is een in de dertiende eeuw in laat Romaanse stijl gebouwde abdijkerk. Zie je oude tekeningen van deze mooie kerk, dan zien die er heel anders uit dan de huidige kerk. De beroemde architect Pierre Cuypers heeft in de 19e eeuw de restauratie van deze kerk ter hand genomen en torens toegevoegd, die er oorspronkelijk niet waren. 

Affijn een rondje er omheen en weer teruggelopen naar het station. Ik moest een trein halen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver