dinsdag 20 oktober 2020

Ibbenbüren, bij de Aasee

 Met de camper naar de Harz 1 samen met onze pup.

Op maandag 28 september al vroeg konden wij de camper ophalen in 't Harde. Het was een iets kleinere camper dan 4 jaar geleden, maar verder zat alles erop en eraan. Mijn lief reed toen wij een praatje hadden gemaakt en al het nodige te weten waren gekomen de camper naar Zwolle, waar thuis alle in te laden spullen en onze hond klaar stonden.

Dat is best nog wel een drukte even snel een compacte camper inladen. In oktober dien je met alle soorten weer rekening te houden, dus neem je wat meer spullen mee, dan in een zomervakantie. Bij het inladen brak ik nog de koffiepot van het koffiezetapparaat, dat achterin stond. Op zich geen ramp. Wij waren toch niet van plan deze te gebruiken en dan kopen wij onderweg wel eens een nieuwe. De oude ging bij ons de kelder in, bij de weg te brengen apparaten met een stekker.

Dan op pad. Wij gebruikten onze eigen TomTom. De navigatie die standaard in deze Citroën zit, vonden wij niet fijn. Wij besloten om via Hardenberg de grens over te gaan. Wij reden door Uelsen en daar gingen wij bij de driesprong rechtsaf richting Nordhorn. Langs de bosrand bij Nordhorn parkeerden wij voor het eerst onze camper even. De hond even uitlaten en tijd voor een kop koffie en lunch!

Na de koffie weer verder, stukje autobahn en rond 3 uur kwamen wij in Ibbenbüren aan. Bus geparkeerd op de ruime nauwelijks bezette camperplaats en naar het zwembad gelopen, om de €3 parkeergeld te betalen. Niemand daar binnen, dus konden wij niet betalen. Toen zijn wij maar een rondje met onze hond gaan lopen langs de verder verlaten Aasee, die enige tientallen jaren geleden gegraven is voor zandwinning ten behoeve van de autobahn.

Er was daar een mooie (gesloten) strandclub. Je moet wat als er geen echte zee in de buurt is.



's Avonds nog eens proberen te betalen, maar nu zat alles op slot. 's Avonds was het snel donker en gezellig in de camper met een stukje muziek.

De andere morgen waren wij alweer vroeg op, want onze pup moest er uit. Ik ging een rondje lopen met haar in mijn joggingbroek. Kwam 100 meter voorbij de camperplaats een Duitse tegen, die mij vroeg of ik hier mensen kende in de buurt. Zij had een kat aangereden... sneu en zielig, maar ik kon haar niet verder helpen. Ik ging weer verder met mijn rondje en even voorbij de spoorbaan langs het fietspad deed onze pup haar behoefte, een regenboog stond aan de horizon. 


Later heerlijk ontbeten en gedoucht in de camper en op naar een Aldi supermarkt in dit stadje en vervolgens weer op pad. Wij zouden naar de Dörentherk Klippen. Coronacrisis, alle toegangen waren afgesloten. Wij besloten daarom maar direct verder te rijden naar Hamelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver