woensdag 5 augustus 2020

Hemelum in de Morra


24-7-2008 Met zijn vieren met onze boot op vakantie (pa + ma, 2 pubers en hond en kat)

Ook al waren wij vanmorgen op ons Marrekrite plekje in de Morra niet zo heel laat op, toch waren wij volgens mij de laatsten in ons rijtje. Mijn lief en ik hebben net nog even met de douche-zak gedoucht (koud hoor), daarna lekker ontbeten. We besloten eerst even naar Hemelum te fietsen en toen in Bakhuizen even levensmiddelen in te slaan. De meiden gingen op de fiets, de jongens en onze hond lopend. De afstand vanaf de boot is maar zo'n anderhalve kilometer en het is een mooie route langs 2 leuke dorpjes en mooi Gaasterlands landschap.

Mijn zoon en ik waren er al toen de twee dames nog aan het winkelen waren. De bedrijfsleider van de winkel was nog een oude bekende van mij van vroeger uit Workum. Leuk! Nog even langs 'Fergees'* maaar daar was niks voor ons. Toen zagen wij 'De Rot' (boot van onze buren van gisteren) nog in het kanaaltje liggen en kochten onze zoon en dochter nog een boekje, luchtbed en stoplichtijsjes in de Spar.

In Hemelum nog even een monnik van het Russisch Orthodoxe klooster(tje) vriendelijk gegroet en 't water weer op. 't Was druk, want heerlijk weer, veel zeilers. Na een uurtje aangelegd op de Nije Krúspôle een eilandje op de Fluessen en daar echt vakantie gevierd, rubberboot plus luchtbed in het water, allemaal gezwommen, lambrusco'tje en 's-avonds met zijn allen een hele kip gegeten. 

's Avonds had ieder zijn eigen vermaak tot na tienen (boekjes en dvd).

Ons spul op de Nije Krúspôle


*Mijn vrouw kwam hier vroeger wel eens met haar nicht, die vroeg toen in de winkel of ze daar ook wat fergees (= gratis) hadden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver