maandag 10 augustus 2020

Tuinkast

We speelden al een tijdje met het idee om het wat gammele tuintafeltje langs een muur te vervangen door een stevige tuinkast, voor tuinspullen en ook geschikt om op te koken enzo.

Vrijdagmorgen terwijl ik boven aan het werk was ging mijn lief naar de Gamma om steigerhout,  balken, scharnieren en schroeven. Mij had ze  wat voorbeelden van buitenkasten ge-appt. Vrijdagmiddag begonnen wij ondanks de hitte enthousiast met deze weekendklus. Van de drie foto's die mijn schat eerder had geappt, had ik er geen een als voorbeeld gebruikt. Ik had al een 'voorbeeld' in mijn hoofd, dat ik zou gaan maken. De planken waren 2,5 meter lang. Dus niet geheel onlogisch bouwde ik een kast van 1,25 meter breed.

Vrijdagavond hebben we de bodem, bovenblad en zijkanten + achterkant gemaakt en de wielen er ondergezet, die wij eerder al eens bij de Action hadden gekocht.

zaterdags zit mij projectmanager in de kast toe te kijken

Zaterdagmiddag laat en avond  moet mij schat even werken en ga ik alleen verder. Kon best ondanks de hitte, want de kant van onze tuin waar ik werk ligt dan in de schaduw. Ik maak de vakverdeling met ligplanken aan de binnenkant en plaats het eerste deurtje.


Zaterdagavond dacht ik, zondagmiddag maken wij het af, maar wat een geluk, zondag al vroeg op en het was zwaar bewolkt, dus ook aan de zonzijde van de tuin kon er even goed worden gewerkt. Samen maken wij het tweede deurtje en na wat gepas en gemeet paste dat ook goed.


's-Avonds heeft mijn lief de kast nog even in de cederkleurige beits gezet. Degelijk ding geworden, kan jaren mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver