vrijdag 29 november 2019

Dronten, Wisentbos


9-7-2009 Wij gaan met zijn vieren (m,v,d 15, z 14) met de boot op vakantie.

Vanmorgen na een lekkere nacht om 10 uur van huis gegaan. Het was onstuimig en we voeren om half 11 tijdens een bui weg naar de Spooldersluis. De sluis ging net weer dicht aan onze kant. Half 12 waren wij er weer uit. De stroom mee, maar de felle wind tegen naar Kampen. Wij klapten soms best in de golven, vooral bij de IJsselmonding. Maar ja, toen links naar de Ketelsluis en na wat gemier met een touw bij de 2e sluis, richting Dronten. Kwart over drie kwamen wij aan bij het Wisentbos voorbij Dronten, een prima plekje. Mijn zoon en ik hadden nog een heel eind met onze hond in het bos gelopen. Daarna weer, maar nu in plaats van mijn zoon mijn lief en hond.

Dochter en zoon nog even zwemmen met het nieuwe rubberbootje erbij (lol). Bakaardappeltjes, boontjes en kipkluifjes gegeten en maar weer een leuke wandeling in het bos met mijn lief en hond. De kinderen gaan nog even op de fiets naar Dronten om te skaten en te chillen. Morgen blijven wij na deze onstuimige vaardag hier nog een dagje plakken, hier heb je niet zo’n erg in het ‘herfstachtige’ weer.

10-7-2009
Vakantie is heerlijk! Maar… vanmorgen was het regen, regen, regen en nog een regen. Het was al ver in de middag voor het weer beter werd. Mijn vrouw en dochter zijn toen (pas) even te winkelen gegaan. Daarna zijn mijn zoon en ik er even op de fietsen vandoor geweest. Mijn zoon zijn skates mee. De skate-accommodatie in dit polderdorp is niet best volgens hem. Wij blijven lekker een hele dag op deze plek. Het plekje bevalt ons en niemand valt ons lastig. Dit is vakantie vieren.

Morgen vertrekken wij desondanks toch weer (is ook vakantie vieren).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver