zaterdag 30 maart 2019

Ons waterland

Gisteren na het werk had ik al een beginnetje gemaakt. Er komt weer een nieuwe vijver in onze tuin. Mijn lieverd en ik hadden al wat gegraven, wat munt, purperklokjes en de vezelbanaan hebben wij verplaatst.

Vandaag al vroeg opgestaan, mijn vrouw was toch ook aan het werk en aan de slag. grond verplaatsen met de schep en een emmer, met balkjes en plastic in de weer. De tuinslang erin. Fonteintje erin en wij hebben een prachtig nieuw water in de tuin, een meerpaaltje voor onze boot. Helemaal compleet.

Drie oudere kleinere vijvertjes hebben wij opgeofferd en omgeturnd tot plantenbak en de waterval is naar de voortuin verhuisd. Dit was weer een leuk projectje :)


Vorige week was dat, maar in de loop van de week waren wij er allebei toch nog niet helemaal blij mee. Wij vonden het waterpeil toch te laag. Vrijdag heeft mijn lieverd er een hardplastic bak ingedaan op de vlakke bodem, dieper kon niet i.v.m. de rioolput eronder. Gisteren nog wat plantjes onder andere madeliefjes tussen de keien aan de voorkant gedaan en vandaag heb de zijkant nog wat afgewerkt. Dit is het resultaat.

Te zien en beleven in ons merengebied:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver