zaterdag 1 juli 2023

Muiden, het grote water op

 Onze vaarvakanties in Nederland 23 juli 2009

Gisteren.

Om half 8 moest mijn lief even naar de wc en onze hond (die loops is) moest ook maar even een rondje met mij, onderweg op het station Amsterdam Amstel maar even de Pers, Metro en Spits meegepakt. Hebben wij de kranten ook weer binnen. Terug nog wel even lekker geslapen en later ontbeten. 

Helaas werd het steeds grijzer en regenachtiger, tegen 11 uur vertrokken wij door de Weespervaart Amsterdam uit. Achteraan in een rij van 5 schepen in Diemen door 2 lage ophaalbruggen, vervolgens in een slakkengangetje naar Weesp. In Weesp zijn mijn zoon en mijn lief even naar de Albert Heijn geweest... en weer verder. 

Traag gingen wij door de 3 bruggen en wij hadden een plekje in de Vecht op het oog voor vandaag. Op die aanlegplaatsen was geen mogelijkheid om op de kant te komen. Verder naar Muiden, de sluis door en de 'zee' op. Het Muiderslot op rechts. 


Fijn weer ruim water, ruim zicht en het was weer droog. Ons doel was nu het eerste eilandje in de randmeren en daar zitten wij nu, na een gezonde maaltijd van sla, gekookte aardappelen en karbonades. 's Avonds lekker nog een paar potjes 1 tegen 1 voetbal gespeeld. Helaas moest mijn zoon nogal eens zwemmen, want de kantjes zijn hier niet zo breed. Rond half 10 na de thee zijn wij aan boord gegaan, mijn dochter en zoon zaten daar al te Simsen straks nemen wij er nog een, twee, of....

Morgen richting Spakenburg.

Meer over en vanuit Muiden staat in onderstaande stukjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver