woensdag 20 juli 2022

Rüdesheim, ontspannen

Zwerftocht 2022 deel 7, 20 juni 2022 (bezocht zie tripadvisor

Terug naar vorige deel

Wij lieten Kaub achter ons. Bij Lorch konden wij niet verder langs de Rijn, een Umleitung. Wij moesten onze weg vervolgen over spannende weggetjes op de heuvel. Ook zo kwamen wij uiteindelijk wel in Rüdesheim aan, maar wij naderden de camping door de omleiding vanaf de andere kant over een heel smal weggetje (pad) onder de enige resterende boog van de Hindenburgbrug door. Hopelijk komt er geen tegenligger. Die kwam niet :)

Ik schreef ons in op de camping en wij kregen een mooi plekje vlakbij het toiletgebouw. Dat is handig, zo kon ik snel en handig met de rode gieter het water bijvullen en wij waren vlakbij de wasmachine.

even water bijvullen

Mijn schoonouders appten. Zij waren in hun verkeringstijd in de 60-ger jaren ook in dit stadje geweest. De Drosselgasse moest leuk zijn. Ze stuurden nog wat foto's mee. Zij waren toen rond de 20. Prachtig.

De was draait, wij hadden uitgebreid gesproken met onze Nederlandse buren op leeftijd, die hier al vaker waren geweest. Tijd op het stadje eens  te verkennen Het is er in elk geval niet druk op een maandag in juni.

Zwalken langs de Oeverpromenade

De beroemde Drosselgasse op een maandag in juni

Een wijntje op het wijnstrand

Ook de Drosselgasse is op deze middag, ondanks dat het weer al opklaart bijna verlaten. Mijn lief kocht nog wel een mooi shirt in een zaakje aan de Rijnstraat. Wij liepen een rondje door het stadje en kwamen uiteindelijk weer terug bij de Rijn. Wij zagen het Weinstrand. Leuk  een wijntje, mijn lief een rosé, ik een rode, de hond wat water uit de bak. Wij moesten flink statiegeld voor de mooie glazen betalen. Dus weer een leuke souvenir. Wij vertrokken weer voor wij die grote bellen wijn  op hadden, om ergens anders in het park verder te drinken. Mijn glas ging bijna verloren, omdat ik bijna door de hond onderuit werd getrokken van de luie parkbank. Zij wilde even spelen met een andere hond wat ze ook had gedaan.

Na een gezellige avond samen werd het nacht en weer ochtend. Hond uitlaten, ontbijten, samen met hond nog een keer een rondje door de stad lopen en...

De hond poept en ondertussen kijk ik naar de abdij van (De Beentjes) van Sint Hildegard op de heuvel

De 2e stukkene spoorbrug na Wezel, de Hindenburgbrug uit 1915 die ook in 1945 is verwoest

...weer op pad.

Zwerftocht 2022 deel 8, 21 juni 2022

Meer over en vanuit Rüdesheim staat in onderstaand stukje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver