woensdag 17 april 2024

Zülpich, heerlijke stop

 Deel 8 van paasvakantie 2024,  28-03-2024 (terug naar deel 7)

Onze vakantie op Tripadvisor

Onze paasvakantie 2024 Playlist op Spotify 

Wij reden Remagen uit door Bad Neuenahr, terwijl het heerlijke The Jack van AC/DC op een Duitse rockzender op de autoradio klonk. Heerlijk onderweg. Na ruim een uur rijden, zagen wij op links een groot kasteel, Zülpich en het was ook wel zo'n beetje tijd voor een stop om nog wat boodschappen te doen. Ik zocht op maps een geschikte plek, dat zou Zülpich zijn.

Wij reden met een bocht een stuk terug en reden eerst op een winkelcentrum af met o.a. een Edeka, Rossmann, Takko Fashion en een Deichmann. Eerst ging ik naar de Edeka voor wat hapjes en een drankje voor vanavond. Daarna verliet mijn lief de auto om in de Rossmann drogisterij en bij Takko te kijken. Zij kwam terug met o.a. 2 truien uit de Takko. Ondertussen las ik op mijn telefoon nieuws over een nicht van mij in Amerika, die al een tijdje in het ziekenhuis ligt en maar traag herstelt. Daarna ging ik nog even naar de Deichman voor een paar nieuwe gympen. Het werden de witten.

Het werden de witten

Na de boodschappen toch ook nog maar even bij het kasteel kijken een kilometertje terug op de route bij het stadscentrum van dit oude Romeinse stadje, dat in de eerste eeuw is gesticht als Tolbiacum.


Door een stadspoort reden wij naar een parkeerplaats en wandelden vervolgens naar de Landesburcht. Dit 14e eeuwse kasteel heeft aan de binnenzijde inmiddels allemaal moderne appartementen. De buitenzijde is met name ook door de ligging aan het mooie park de Kirchengarten zeker een bezoekje waard. Aan het eind van het parkje staat de Weiertor, een grote poort die op het moment van ons bezoek werd gerestaureerd.

Kirchengarten

Landesburcht Zülpich

Rond 20 voor 2 reden wij in een kleine 20 minuten naar onze bestemming het stadje Heimbach.

Naar deel 9 van onze paasvakantie.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver