maandag 1 februari 2021

Harderwijk, boot stuk

Onze vaarvakanties in Nederland

29 juli 2004, samen met dochter (10) en zoon (9), hond en kat met de boot op vakantie

Mijn lief schrijft in het logboek

Een hele ruk gevaren op bekend water, dus best een beetje saai. Maar goed, anders kom je niet thuis. We zijn rond kwart over 10 vanuit Kampen vertrokken en wij konden bij de Roggebotsluis gelijk mee, dus dat was heerlijk. Daarna het laatste saaie stuk naar huis.

In Harderwijk in de haven sloeg de motor af en nooit meer aan de praat te krijgen. Gelukkig lagen wij al min of meer te plek. Wij hebben de boot goed neergelegd en zij naar huis gegaan om wat zaken voor ons nieuwe (nog te kopen) huis in  orde te maken. Voor komende maandag hebben wij 2 afspraken staan. Ook het gras thuis even gemaaid, want het stond torenhoog na 3 weken. Een vriendin uit de buurt uitgenodigd om patat bij ons te eten, dus wij hebben gezellig met zijn zessen getafeld. Daarna ging mijn mannetje alvast weer naar de boot en de kinderen en ik in bad. Zo voor een keertje paste het nog best met zijn drieën.

103l

30 juli 2004

Ik schrijf in het logboek

Donderdagavond hebben wij nog lekker even samen achterop gezeten na alle beslommeringen. Vrijdagmorgen gelijk Vleerbos gebeld en binnen een uur stond  monteur Jan al in onze boot. Prima service. Het filter was inderdaad vervuild, ook het lopen met een laag toerental is nu opgelost. Bij de reparatie is nog een borgpennetje in het ruim gevallen, die moet van de winter nog worden vervangen. Wij overwegen om de tank te vervangen door een van kunststof. Een andere optie is reinigen van de bestaande tank. Na de reparatie zijn wij naar het eilandje de Biezen gevaren, waar wij een heerlijk relaxt dagje hadden. Later, na het warm eten, terug naar onze haven gevaren. Onze eigen box is even bezet. Wij liggen een nachtje op C25. Morgen weer naar de eigen box.

Mijn lief schrijft:

Gelijk merk je de andere sfeer weer hier, echt het buurtjesvolk van de roddel. Wij zitten heerlijk samen even binnen van een bakje te genieten. Mijn mannetje had vanmiddag ook nog even wat verf bijgewerkt. Ziet er weer top uit allemaal.

98l.

31 juli 2004

Laatste vaardag, al vroeg vertrokken naar Harderwijk om de laatste was en hond naar huis te brengen. Mijn dochter en man zijn er even naar toe. Straks as ze terug zijn, zoeken wij een mooi schaduwplekje.

Ik schrijf

Liggen nu (13:00 u) bij het L’tje aan de meerpalen. Hebben wij van niemand last. Wij zijn terwijl ik dit schrijf onderweg terug en gaan rond 15:30 van de haven naar huis.

89l.

2004 een gedenkwaardige zomervakantie 

Meer over en vanuit Harderwijk staat in onderstaande stukjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver