woensdag 16 februari 2022

06-23 Nationale feestdag Luxemburg

 Dag 9 van onze vakantie in de Ardennen.

Dit was dag 8.

Gisteren hebben wij Luxemburg Stad bezocht waar alles in gereedheid werd gebracht voor de nationale feestdag vandaag zondag 23 juni 1991. Voor ons samen is deze zondag een luierdag. 's Morgens hadden wij 'kennis gemaakt' met het personeel van de kantine op de camping en 's middags waren wij sloom van het bier. Dat is hier ook zo goedkoop. 's Avonds zijn wij luxe uit eten geweest in hotel-restaurant Huberty in Kautenbach en het was vandaag mooi weer en zo werd het...

Kautenbach

De nationale feestdag in Luxemburg was oorspronkelijk bedoeld om de verjaardag van de Groothertog te vieren, die begon met de verjaardag van groothertogin Charlotte, die op 23 januari geboren is. Als de datum van haar verjaardag in de winter was, werden de festiviteiten uitgesteld tot een latere datum, op 23 juni.

maandag 24 juni 1991, dag 10

Ik moest vandaag weer eens zonodig aan het dwalen in de omgeving, dat vind ik leuk en mijn lief moest  maar weer met mij mee. Wij liepen kasteel Schuttburg en even daar voorbij dacht ik ook: Het is goed zo. Wij gaan lekker weer terug. 's Avonds weer even in de kantine gezeten en zo is er weer een dag om.

wandelen...

Morgen dag 11 naar Wiltz


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver