maandag 1 mei 2017

Vrijdag de dertiende, scherven brengen geluk!

Vrijdag 13 januari 2017

Wij kennen ook onze traditionele feest- en gedenkdagen. Maar hoe zullen wij vrijdag de dertiende noemen? Een fenomeen, dat enkele keren per jaar voorkomt.

Zelf ben ik niet bijgelovig, maar onlangs beleefden wij wel een heel bijzondere vrijdag de dertiende.
Na mijn werkdag die verder prima was verlopen en na een heerlijke maaltijd met zijn vieren waren mijn vrouw, zoon en ik nog wat aan het stoeien. Al stoeiende werd mijn zoon door mij (bewust  geraakt in zijn zijde waar ie best wel kietelig is. Van schrik bewoog hij zich met zijn heupen op zij, raakt de bovenste helft van de buffetkast best hard en die valt zo met al het glasservies op de grond. Bijna alles stuk.
Dit was het begin van een mooi weekend, alles opruimen, de oude kast de deur uit. Wij hadden al een poosje een nieuwe kast in de kamer, waar het meeste en completere glaswerk in stond. Maar van die oude Hubo-kast in de keuken hadden wij nog nooit afscheid genomen. Waar moesten al die spullen naar toe? De afvalcontainer dus.

vrijdag 13 januari 2017

Het mooie van deze gebeurtenis, dat er nu in een weekend meerdere plekken werden opgeruimd, afscheid werd genomen van nog meer oud spul, waar nu sinds een jaar die mooie rolgordijnen zitten, kunnen de oude gordijnen ook wel weg en laten wij die oude zwart-grijze gordijnen bij de dubbele deuren ook eens vervangen door gordijnen met een frisse kleur.

Heerlijk, vrijdag de dertiende. Prima dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!
Een groet van Zwerver